Zapytaj o warunki współpracy Reklamacje

Aktualności

< powrót do listy
08 stycznia 2019
Certyfikat DPD dla HURTAP SA/Oddział Głogów

Hurtownia farmaceutyczna należąca do przedsiębiorstwa HURTAP SA, zlokalizowana w Głogowie przy ul. Północnej 24, otrzymała Certyfikat zgodności z zasadami Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej nr NOH.5103.2.2018.DD.1. Tym samym zakład został pierwszą pełnoprofilową hurtownią w Polsce, która w związku ze spełnieniem wymagań DPD otrzymała ten certyfikat.

Zasady Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej opracowano na podstawie wytycznych Komisji Europejskiej oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego (2011/62/UE z dnia 8 czerwca 2011) – z ang. Good Distribution Practice (GDP).

W Polsce obowiązek realizacji DPD wprowadza ustawa Prawo Farmaceutyczne oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 czerwca 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej. DPD obejmuje zbiór wytycznych, które mają zagwarantować jakość, niezmienność produktu w całym procesie od produkcji do dostarczenia do apteki a także legalne pochodzenie produktu leczniczego. Podstawowym obowiązkiem przedsiębiorcy w ramach stosowania Praktyki jest ustanowienie systemu jakości oraz jego prawidłowe funkcjonowanie.

komentarzy /0/
Skomentuj